Trójwymiarowa mapa gwiazd i ich systemów planetarnych

Natrafiłam na to za sprawą Wykopu i nie mogę nie przekazać dalej. Cudowna sprawa! Tutaj znajdziecie przestrzenną mapę Układu Słonecznego i naszych najbliższych gwiezdnych sąsiadek. Niektóre mają swoje układy planetarne i można te układy podejrzeć. Ciekawa sprawa, że planety posiadają również pulsary, co dowodzi, że tak niewielkie ciało niebieskie może przetrwać wybuch supernowej. Polecam mapę każdemu. Świetna zabawa i nieco wiedzy się łyknie.

2 komentarze :

  1. Rzeczywiście świetna stronka.Zrobiona w ten sposób zachęca do poznawania kosmosu.
    Dziękuję za komentarz u mnie. Widziałem, że masz 4 blogi, ten przypadł mi do gustu, bo swego czasu też interesowałem się astronomią, dlatego pozwoliłem sobie na obserwowanie i dodanie do blogów odwiedzanych. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa :) Ten czwarty współtworzę i to raczej z doskoku. Moje są tak naprawdę trzy. Cieszę się, że odnalazłeś coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń